آبشار شلماش، نگین خروشان سردشت
به وبلاگ من خوش آمدید
فرمانداری سردشت 1
اداره ورزش و جوانان سردشت 1
دانشگاه آزاد سردشت 1
دانشگاه پیام نور سردشت 1
شهرداری سردشت 1
گوڵ نامەی کوردی 1
طبیعت سردشت (سروشتی سه‌رده‌شت) 1
جی پی اس موتور
جی پی اس مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان طبیعت سردشت و آدرس sardashtnature.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 18
بازدید هفته : 176
بازدید ماه : 176
بازدید کل : 27092
تعداد مطالب : 18
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1


آبشار شلماش، نگین خروشان سردشت

آبشار شلماش یکی از جاذبه های اکوتوریستی کردستان و یکی از جاذبه های طبیعی شهرستان سردشت است که از مهم ترین آبشارهای کردستان به حساب می‌آید و مورد توجه گردشگران است که با دره‌‌ای سرسبز و زیبا در کنار جنگل‌‌های پراکنده واقع شده و از شاخه‌‌‌های رودخانه معروف زاب کوچک محسوب می‌‌شود. این آبشار در 10 کیلومتری جنوب شهرستان مرزی سردشت واقع شده است که از انشعاب 3رودخانه کوچک تشکیل می شود.
این رودخانه بر روی گسلی بزرگ در مسیر فرعی روستای " المان و شلماش" واقع شده است.
شهرستان سردشت از شهرستان‌های کردنشین و مرزی غرب ایران است که با مناطق کردنشین شمال کشور عراق (اقلیم کردستان) همسایه است .
به علت طبیعت زیبای کوهستانی و منظره های جذاب آن و همینطور موقعیت و نوع سنگ های تشکیل دهنده آبشار مورد توجه گردشگران و زمین شناسان قرار گرفته است.عطر دلنشین گیاهان موجود و صدای خروشان آبشار طنین دل انگیزی را در فضا حاکم کرده است که چشم و دل هر بیننده ای را با ترنم زیبای الهی می نوازد.
این آبشار از سه آبشار متوالی و در امتداد یکدیگر تشکیل شده است و اولین آبشار در نزدیکی محل توقف و پارکینگ قرار دارد و برای دیدن دو آبشار بعدی باید مسافتی نسبتا زیاد را از پله های تعبیه شده به همین منظور پایین رفته و وارد درهای عمیق شد. هنگام پایین رفتن از پله ها، سرازیر بودن مسیر و شوق دیدن ادامه ی آبشار، تعداد آنها را به چشم نمی آورد و در برگشتن به سمت بالاست که 385 پله نه چندان کوتاه، نمایش اقتدار اجرا می کنند.دره ای که دو آبشار کوچک متصل به شلماش را در خود جای داده است منظره ای بسیار چشم نواز را به خود اختصاص داده است و نسب پله و حصار در مسیر دره از بسیاری از حوادث تلخی که در گذشته شاهد آن بوده ایم کاسته است.
این آبشار در فصل بهار پرآب‌ترین روزهای خود را می‌گذراند، گرچه آب و هوای منطقه تا اواسط اردیبهشت هم سرد است ولی خرداد ماه می‌تواند فصل مناسبی برای سفر به این منطقه باشد.مسیر سردشت به آبشار شلماش مسیر زیبا و پر درختی است و جاده مذکور آسفالت و مناسب بوده و تا رسیدن به آبشار مدت 20 دقیقه زمان می‌برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: